fbpx

Zawody wędkarskie nad Jeziorem Mausz organizowane przez Stowarzyszenie Sportu i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Start Bydgoszcz”, obserwujemy od wielu lat. Stowarzyszenie podczas letnich obozów sportowych, organizuje zawody ogólnopolskie w formule spławikowej i gruntowej z brzegu, oraz jesienne w formule spinningowej z brzegu i z łodzi. Wszystkie organizowane przez „Start Bydgoszcz” imprezy nosiły charakter ogólnopolski.

W tym roku, na trzecią edycję Spinning 2020 została zaproszona Fundacja Wędkarze Bez Barier wraz z drużyną WBB – wędkarzami sympatyzującymi z naszą fundacją. Zarząd „Start Bydgoszcz” chciał dodać imprezie wigoru i większej rywalizacji, stąd nasza obecność na zawodach Spinning 2020 nad Jeziorem Mausz. Przy okazji poproszeni zostaliśmy o udzielenie porad i wskazówek, zwłaszcza przy organizacji spinningu z łódek osób z niepełnosprawnością.
Za nami jest organizacja dwóch dużych imprez spinningowych z łódek o randze ogólnopolskiej, ponadto nasi koledzy uczestniczą w wielu zawodach lokalnych i ogólnopolskich rywalizując z wędkarzami sprawnymi fizycznie. Jak mało kto orientujemy się jak taka impreza powinna wyglądać, znamy plusy i minusy, wszelkie zagrożenia, którym potrafimy przeciwdziałać, a jest to wiedza, której nie da się nauczyć od tak… Ponieważ lubimy pomagać i dzielić się wiedzą dlatego z radością przyjęliśmy zaproszenie i wraz z grupą kilku zawodników związanych z naszą fundacją, ruszyliśmy do, jak się później okazało, urokliwego ośrodka wypoczynkowego Mausz, prowadzonego przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjno-Sportowe „Szansa Start” z Gdańska, położonego na półwyspie (niegdyś wyspa) w otoczeniu sosnowo brzozowego lasu.

Zawody
W sobotę 12 września, wczesnym rankiem ruszyliśmy nad jezioro wodować nasze łodzie, tu muszę zatrzymać się na chwilkę i koniecznie wspomnieć, że nasi koledzy z fundacji WBB dysponują własnymi łodziami wędkarskimi, wyposażonymi do ich potrzeb, co w skali kraju jeszcze jest rzadkością, aczkolwiek daje się zauważyć tendencję wzostową. Po obfitym śniadaniu i krótkiej, rzeczowej odprawie ruszyliśmy na wodę. Zawody składały się z dwóch tur z przerwą na obiad i trwały niemal do samej kolacji, a więc do godziny 18:00, naprawdę było tak fajnie, że nikomu nie chciało się spływać do przystani.
Dla każdego zawodnika z spod znaku Pirata był to pierwszy pobyt na Jeziorze Mausz, każdy z nas musiał go chociaż pobieżnie poznać, spojrzeć na zapisy w echosondach, ukształtowanie dna, głębokości, itp. W zasadzie w obu turach, w pierwszej zwłaszcza, więcej pływaliśmy niż łowiliśmy, efektem naszych połowów było kilka szczupaków, które ze względu na swój mały wymiar nie kwalifikowały się aby zarejestrować je w kartach startowych. Usilnie próbowaliśmy dobrać do tych większych, na ekranach naszych echosond widzieliśmy jak stały w toni tuż nad lub pod ławicą białorybu, w większości sielaw. Kolega Eugeniusz Błaszczak z Warszawy nie dał za wygraną, szybko porzucił poszukiwania szczupaków i całą drugą turę przebijał się przez okoniowe przedszkole, efektem czego złowił kilka okoni, które uplasowały go na bezapelacyjnym miejscu pierwszym, czego serdecznie Gratulujemy.

W niedzielę tuż po śniadaniu całą ekipą ruszyliśmy na plac i organizator przygotował dla nas jeszcze jedną konkurencję, tym razem było to rzutowe wędkarstwo spinningowe. Zabawa była przednia i na wysokim poziomie.

wbb 202010 spinning mausz 01

wbb 202010 spinning mausz 02

wbb 202010 spinning mausz 03

wbb 202010 spinning mausz 04

wbb 202010 spinning mausz 05

wbb 202010 spinning mausz 06

wbb 202010 spinning mausz 07

SKLASYFIKOWANI  ZAWODNICY  WĘDKARSKICH ZAWODÓW „SPINNING 2020”  – OSTRÓW MAUSZ ( 11-13.09.2020 r.)

1. Eugeniusz Błaszczak ( Zwycięzca Zawodów)

Zawodnicy sklasyfikowani na podstawie „ dogrywki” – rzut spinningiem do celu  ( wg. zajętych miejsc):
2. Wiesław Marszałkowski
14. Maciej Stoiński
15. Marian Kamiński

wbb 202010 spinning mausz 08

Eugeniusz Błaszczak ( Zwycięzca Zawodów)

wbb 202010 spinning mausz 09

Wiesław Marszałkowski, miejsce II

wbb 202010 spinning mausz 10

A to chyba ja, na miejscu IV

wbb 202010 spinning mausz 11

Od lewej: Wiesław Marszałkowski, miejsce II, Eugeniusz Błaszczak ( Zwycięzca Zawodów), Grzegorz Ignaczak - miejsce III

Ośrodek Mausz
I tu aby opisać wszystkie walory ośrodka musiałbym zatrzymać się na jeszcze dłużej, jednak żeby  nie odbierać potencjalnym turystom przyjemności z eksploracji ośrodka nadmienię tylko, że ośrodek Mausz, który jak wspomniałem na początku, prowadzony jest prze profesjonalną ekipę ze Stowarzyszenia Rehabilitacyjno-Sportowego „Szansa Start” z Gdańska, wpisuje się w program naszej fundacji „Przyjazna infrastruktura”. Na terenie ośrodka na turystów czeka kilka murowanych domków, podzielonych na cztery kilkuosobowe apartamenty oraz dwa apartamentowce, wyposażone w windy piętrowe budynki mieszkalne. Wszystkie pomieszczenia mieszkalne oraz wszelkie ciągi komunikacyjne dostosowane są do turystów poruszających się na wózkach. Z wielu atrakcji jakie czekają na turystę, możemy wylicz choćby kilka: jazdy konne, tenis ziemny i stołowy, łódki, kajaki, rowery wodne, łowienie ryb z bezpiecznych pomostów, turnieje szachowe oraz wiele innych. Do końca listopada w każdy weekend dla osób z niepełnosprawnością organizowane wszelkiego typu warsztaty. Informacje na ten temat można uzyskać kontaktując się z ośrodkiem.

Na zakończenie dodam, że wraz z kolegami z WBB jesteśmy bardzo zadowoleni z pobytu nad Jeziorem Mausz. Jesteśmy zaszczyceni, że nasza grupa mogła wnieść swój wkład i nowego ducha do imprezy Spinning 2020 r.  Dziękujemy za zaproszenie i gościnę, miło było Was poznać i wspólnie łowić ryby.

Do zobaczenia następnym razem.